Buzz marketing – czym jest i czy jest skuteczny

Buzz marketing to bardzo szczególna odmiana marketingu, choć znana od pokoleń – zmienia się jednak forma przekazywania informacji. Z reguły buzz marketing tłumaczony jest jako marketing wirusowy, co oznacza przede wszystkim szerzenie się wiadomością w sposób automatyczny, nieświadomy. Założeniami takich projektów są z reguły dwa szczególne etapy:

  • Pierwszy z nich to wywołanie dyskusji na jakiś temat. Często są to kwestie bardzo kontrowersyjne, niestandardowe, rzadko spotykane.

    Takie, które zainteresują potencjalnych odbiorców. Reguła ta bardzo dobrze sprawdza się w markach, które charakteryzują się spontanicznością, lekkim szaleństwem i wolnością. Jednak nie są to działania skierowane tylko do takich identyfikacji. Buzz marketing z reguły zaczyna się ze strony samej marki, za pośrednictwem najszerzej działającego medium, czyli internetu.

    Przykładem takich działań jest chęć szerzenia informacji o nowym produkcie firmy – trochę zamieszania na forach, funpage’ach, zaangażowania znanych blogerów – i informacja niesie się po świecie, wśród grupy wiekowej, która jest zamierzeniem celowym;

  • Kolejny etap to czas na szerzenie się dyskusji – w mediach społecznościowych lub chociażby na ulicy, w tramwaju, wśród znajomych;
  • Po zamierzonym okresie nadchodzi czas na badanie wyników i konfrontacja ich z wcześniej założonymi celami.

Najważniejszymi zaletami marketingu wirusowego są przede wszystkim: bardzo małe koszty produkcji i szalenie dobre efekty. Jednak mimo wszystko jest to dość ryzykowny zabieg, którego nieumiejętne wykonanie może skutkować odwrotnym skutkiem – wywołaniem burzy, ale negatywnej, co przerodzi się w nienawiść, niechęć, odwrócenie się od danej marki. Mówi się jednak, że nieważne jak mówią, ważne, żeby mówili.

Dla niektórych firm taka strategia jest trafna.

naklejki na rowery http://booklet.pl/naklejki-na-rower/ Naklejki dla aktywnych - Booklet jak obsługiwać klienta outsourcing obsługi klienta jak obsługiwać klienta