Rola języka w reklamie

Hasła użyte w reklamie muszą mięć zrozumiały przekaz. Najlepiej, jeśli określone sformułowanie odbiorca będzie utożsamiał wyłącznie z reklamowanym produktem. Jest to zadanie trudne, dlatego producenci angażują profesjonalnych i doświadczonych twórców. Wymyślenie reklamy wymaga niejednokrotnie licznych prób. Do najtrudniejszych kwestii zalicza się jednak stworzenie hasła reklamowego. Obecnie stosuje się kilka metod. Często stosowaną praktyką jest komplementowanie.

Zastosowanie komplementu w haśle reklamowym szczególnie oddziałuje na kobiety. Z tego powodu jest to bardzo popularna praktyka. Równie często w hasłach reklamowych istnieje odniesienie do powszechnych autorytetów. Jest to zabieg stosowany przeważnie w przypadku produktów farmaceutycznych czy np. past do zębów. Niekiedy sformułowania użyte w reklamie mogą wydawać się widzowi nierealne, jednak liczni specjaliści zajmujący się marketingiem są zdania, iż są one skuteczne. W wielu hasłach reklamowych stosuje się również takie sformułowania, które są nacechowane emocjami.