Uczenie się z książką?

Nie oszukujmy się każdy programista musi nauczyć się podstawowych, teoretycznych zagadnień związanych z konkretnym językiem. Musi wiedzieć, czym są na przykład pętle i instrukcje warunkowe… jednak w trosce o twoją motywację, po przeczytaniu jednej książki lub kursu, radzimy ci zerwać ze żmudnym przepisywania kodu zksiążki (lub tablicy na kursie) izacząć programować po prostu samodzielnie. Zastanów się nad tym, co w chwili obecnej potrafisz i co ztych umiejętności możesz już stworzyć.

Nie porywaj się z motyką na słońce – nie twórz kalkulatora lub gry platformowej, tylko dlatego, że są to aplikacje, które każdy, szanujący się programista powinien kiedyś zrobić. Wymyśl swój indywidualny projekt! Coś zczego chciałbyś sam skorzystać (czy może nawet zagrać). Pamięta jednak o tym, że powinno to być wykonalne w ciągu paru dni… maksimum do miesiąca – żebyś nie stracił swojej motywacji… Projekt powinienbyć możliwy dowykonania przy twoim obecnym stanie wiedzy (przynajmniej pozornie, bo oto chodzi, aby przy pojawianiu się problemów szukać odpowiedzi i uczyć się zagadnień, których nie rozumiesz).